vegogrisen.blogg.se

Välkommen till min blogg!! På den här bloggen skriver jag om mitt liv som vegan, antirasist och feminist och om min vardag!! Instagram: @livdanielski

Indisk kikärtsgryta med sötpotatis- VEGANSK

Kategori: Allmänt, Mat, Recept, vego

Idag testade jag detta recept som jag tyckte var så god och enkel att jag ville dela med mig av det. Jag har skrivit receptet på instagram, men det skulle inte skada att skriva det en gång till.
 
INGREDIENSER: 
3dl ris
1 burk kikärtor
1burk krossade tomater
1 burk kokosmjölk
3tsk currypasta
1 sötpotatis 
1 gullök 
2 msk hackad koriander, jag tog fryst
1 lime 
rapsolja att steka i
 
RECEPT:
1. Koka riset enligt aviseringarna på förpackningen.
 
2. Värm upp en stekpanna med rapsolja och fräs hackad lök och chili tillsammans med currypastan. Skala sötpotatisen under tiden och tärna den i lagom stora bitar, ungefär dubbelt så stora som kikärtorna.
 
3. Tillsätt sötpotatisen och kikärtorna och låt det fräsa i några minuter. Häll sedan de krossade tomaterna och en tsk salt, låt koka upp, sänk sedan värmen och låt det småkoka till sötpotatisen är mjuk.
 
4. Häll på kokosmjölken tillsammans med hackad koriander. Pressa saft ur en lime, rör runt och låt det koka några minuter till.
 
 Det här är kanske inte den bästa bilden... Ska försöka ta bättre bilder nästa gång...
Kommentera inlägget här: