vegogrisen.blogg.se

Välkommen till min blogg!! På den här bloggen skriver jag om mitt liv som vegan, antirasist och feminist och om min vardag!! Instagram: @livdanielski

Sämsta avslutet av terminen!

Kategori: Skolan

Det är en tjej i klassen som jag har börjat ta kontakt med, och vi börjar bli kompisar på riktigt. Men iallafall, idag på syslöjdslektionen så var det en kille som av ingen anledning började kasta saker på henne, det började med nålar, sedan kom två saxar och sedan kastade han nålar igen. Hon sa till honom flera gånger och den sista gången så skrek hon till, och jag hängde på och försökte skälla ut honom men han bara slinker sig undan. Han är så feg. Sedan kastade han typ tre nålar till innan hon sprang ut ur klassrummet. Jag tittade besviket på honom, men han tittade bort mot sitt umgänge och sa: "åh men ska hon börja lipa nu också för att jag kastade 3 nålar på henne!?!!" Jag typ flippade ur inombords och gick ut, efter min kompis. Min bästis som satt brevid och såg allt följde med mig. Vi skulle se hur hon mår och allmänt bara vara med henne och försöka få henne att må bättre.
 
Vi letade efter henne och hittade henne tillslut, hon grät. Vi pratade lite, hon hade ringt sin mamma och berättat om vad som har hänt, hennes mamma skulle komma till skolan. Ingen av oss hade någon lust att gå tillbaka till lektionen, vi tänkte: hellre ett sms hem om att vi har skolkat än att gå tillbaka till klassrummet just nu.
 
Efter en halvtimme kom hennes mamma och gick och pratade med lärarna, lärarna skulle precis låsa klassrummet eftersom att ingen var där. Hela klassen skolkade. Och inte nog med det, HELA KLASSEN skolkade SISTA LEKTIONEN på hela året!!! Nästa vecka blir det bara schemabrytande. Det kändes INTE BRA att avsluta året såhär!! Hoppas att ni fick en bättre avslutning av terminen iallafall!!!
 
 
Kommentera inlägget här: