vegogrisen.blogg.se

Välkommen till min blogg!! På den här bloggen skriver jag om mitt liv som vegan, antirasist och feminist och om min vardag!! Instagram: @livdanielski

Eurovision Song Contest!!

Kategori: Allmänt

Jag har inte haft någonting att skriva om!! Verkligen ingenting!! Och dessutom så har vi inte haft någon internet hemma, så jag har inte kunnat skriva något heller. 
 
Hursomhelst, idag är det ESC. Eurovision Song Contest!!! Jag älskar ESC!!! Jag brukar alltid chatta med mina tre bästisar samtidigt och kommentera allt som händer på ESC!! Jag har kollat på "inför Eurovision Song Contest". Mina favoriter är Australien och Tyskland!!
 
 
Den här tyska tjejen Jamie-Lee är hur söt som helst, men de la för mycket fokus på scenen och för lite fokus på henne, så man ser nästan inte henne. Vilket är väldigt synd för hon är väldigt söt och har väldigt gullig och annorlunda stil (decora kei). Hon har en väldigt speciell klädstil och utseende så jag tycker att hon borde synas mer. 
 
Australien är ju väldigt bra måste man erkänna. Det finns inget som är dåligt med den här låten, allt är perfekt!!
 
Australien har kommit med två riktigt bra låtar både det här och förra året. Australien är min absoluta favorit. Men jag tror att varken Tyskland eller Australien kommer vinna, men Australien kommer helt klart komma långt upp, åtminstone på 6:e plats. Jag tror inte att det kommer gå så bra för Tyskland, jag har en sån känsla.
 
Så hur kommer det gå för Sverige då? Jag tror att Sverige har en bra chans, men jag tror inte att vi kommer komma 1:a. Det är för lite power i den, det händer inte så mycket. Men vi kommer komma långt upp, och den är ju väldigt skön att lyssna på. Så svar: vad jag tror så kommer Sverige komma bland top 10, men inte 1:a. 
 
Förresten så hålls Eurovision i Stockholm i år. Önskar att jag bodde i Stockholm... 
 
Kommentera inlägget här: