vegogrisen.blogg.se

Välkommen till min blogg!! På den här bloggen skriver jag om mitt liv som vegan, antirasist och feminist och om min vardag!! Instagram: @livdanielski

Elevens val

Kategori: Allmänt, Rasism

 
 
Hej!! Nu måste jag börja blogga!! Det var jättelänge sedan jag bloggade. Jag ska försöka skriva ett inlägg om dagen.

Ok, igår hann jag inte skriva så jag får skriva idag istället.

Den här veckan är en kort vecka på skolan. Vi har elevens val måndag, tisdag och onsdag, sedan har vi ledigt torsdag och fredag. Igår var det måndag, första elevens val dagen.
Jag har NO-teknik på elevens val, jag kommer inte ihåg varför jag valde teknik. Jag kan varken bygga eller är särskilt teknisk!!! Vi ska iallafall bygga bilar som går på batterier, sedan när vi har byggt motorn, botten och hjulen ska vi dekorera den. Vi ska bygga så att den ser ut som en bil utanpå.
Nästan alla som har valt teknik är typ proffs, de bygger om "riktiga" bilar hemma och är jätteduktiga på det här!! Och där emellan kommer jag som har svårt att ens koppla en dator till internet!!🙈

Att bygga en bil tyckte jag var jättesvårt och jättejobbigt!! Men just nu kan jag inte ändra på det, jag valde NO och nu måste jag bara härda ut i två dagar till.


På lunchrasten i skolan så kom några av rasisterna i skolan och omringade mig och mina kompisar, och skrek och visslade mot oss. En av de skrek i min bästis öra. Av ingen anledning. Vi bara satt med Ipaden och pratade på en bänk i korridoren med varandra, sedan kom de och skrek mot oss. Innan hade de sjungit på en rasist-låt (jag tror att den heter typ "jävla neg*r")och gjort allt för att provocera mina mörkhyade kompisar och verkligen försökt vara rasistiska och elaka mot oss så att vi ska skvallra för lärarna. Lärarna såg allting, men gjorde inte ett skit. Rasisterna sa att de skulle ringa polisen och säga till rektorn att vi mobbar de för att min bästis skrek "håll käften, kan ni gå för fan!!". De kan gärna säga till rektorn och ringa polisen, jag har en hel lista av saker de har gjort mot oss.

Igår, den 2 maj fyllde mamma år!!!!🎊🎉 Så vi firade hennes födelsedag genom att baka kärleksmums åt henne!! Vi glömde köpa kokosflingor när vi var i affären, men den var god endå!!
 
Kommentera inlägget här: