vegogrisen.blogg.se

Välkommen till min blogg!! På den här bloggen skriver jag om mitt liv som vegan, antirasist och feminist och om min vardag!! Instagram: @livdanielski

Utvecklingssamtal

Kategori: Allmänt, Skolan

Igår hade jag utvecklingssamtal. Som vanligt så får jag  "över godtagbara kunskaper"i alla ämnen, då kan det vara mellan betygen D-A. För mig säger det nästan ingenting. Det ända jag vet är att det inte är underkänt (F) och det är inget E. 
Men förutom betyg så pratade vi om arbetsron och rasism. Jag kämpar mycket mot rasism, jag har försökt få lärarna att agera mot rasism, men de gör ingenting. Så vi pratade om det och min mentor blev väldigt chockad.
Jag vet inte hur han hade missat allt det här, men rasism finns i min vardag, dagligen.
 
Igår blev jag färdig med min bil på elevens val. Det blev något iallafall. Jag är ganska nöjd!!😊 på den här bilden är inte bilen helt färdigmålad än, men formen och eldflammorna (som nästan ser ut som blommor) är färdig!! 
 
Kommentera inlägget här: